Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Tippek, hogyan gyűjts valódi követőket Instagramon

2017. március 14. - Balassa Lilla

instagram-1474232_1280_1.jpgJelenleg az Instagram virágkorát éli. Ugyanis hiába van a felület a Facebook kezében, még nem vezették be rajta a legtöbb szabályozást és megszorítást, ugyanakkor a nagytestvér előnyeinek egy részével már rendelkezik. Tehát, ha még nincs céges Instagram fiókod, lehet, hogy most érdemes még belevágni, amíg nem változik ez a helyzet. De hogyan tudsz rajongókat gyűjteni? Van erre is pár trükk! Persze nem a követő-vásárlásra kell gondolni!

Bár a kezdetben a követők vásárlása tényleg csábítóan hangzik, mert hogy jobban mutat és majd ez hoz igazi felhasználókat is, de ezzel inkább csak áltatjuk magunknak. Ráadásul egyszerűbb, mint gondolnád az valódi rajongók bevonzása. Mutatok néhány tippet:

#1. Az egyik legegyszerűbb módja a rajongók, gyűjtésének, ha már meglévő közösségi média oldaladon kéred rajongóidat, hogy keressenek fel Instagramon is! Persze ehhez kell egy jól működő Facebook oldal például.

#2. Ez valószínűleg egyértelmű, de azért leírom: Napi szintű tartalomgyártás (értékes és érdekes képek és videók)! Használj kérdéseket a posztok leírásában és ne feledd a „call-to-action” mondatot sem! (Kérd meg őket például, hogy írják le véleményüket kommentben, vagy lájkolják a képet. ha tetszik nekik!)

#3. Kezdj el követni másokat! Keress rá hashtagek segítségével olyanokra, akik a tiédhez hasonló témával foglalkoznak és kövesd őket! Bátran kezdj el több ezer embert követni! A nagy számok törvénye alapján egy részük biztosan viszonozza a követést.

#4. Használj népszerű hashtageket! Persze olyanokat, amik kapcsolódnak a témádhoz. (az elején nyugodtan használj akár olyan hashtageket, mint a #instafollow, #followback, #like4like, #followme)

#5. Legyél aktív! Lájkolj és kommentelj, amennyit csak tudsz! Keress népszerű felhasználókat és kommentelj valami figyelemfelkeltőt, amivel a rajongóit a Te oldaladra vonzhatod! Érdemes rákeresni az általad használt legnépszerűbb hashtagre és az ezzel a címkével ellátott képeket lájkolgatni. Ezzel szintén felkelted a figyelmet.

Tehát hatalmas tömegekhez eljuthat az üzenetünk Instagramon keresztül, csak meg kell dolgoznunk érte! Azonban van néhány olyan program, ami nagyban megkönnyítheti a munkánkat! Ilyen például az Archie.co nevű program (3 napig ingyen kipróbálhatod), ami elvégzi helyettünk a lájkolgatást. Neked csak a megfelelő hashtageket és népszerű felhasználókat kell kiválasztanod, akiket figyeljen.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr4112336241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaza 2017.03.15. 18:30:48

Az egyik leggyorsabb (és egyben legundorítobb) megoldás amit most nagyon sokan csinálnak az a Follow-unfollow method.
Én miután posztolok egy képet utána kapok 5-10-15 követőt és egy két nap után ugyanúgy vissza akadnak a követők.
Csinálok éppen egy tesztet és írom egy ideje az összes új követőmet. Amint lemegy a szám egyből átfutok a listán és egyből kiderül ki az aki unfollowed. (ha vissza követem, ha nem, ugyanúgy ők ugyanúgy kilepnek a követők csoportjából)
Azokat egyből blokkolom is. Érdekes, hogy mióta figyelem ezt azóta már szinte előre tudom ki az aki követő marad majd a képeim tartalma miatt és ki az aki kilép majd egy pár nap után.

Az instagramom az zalansz és ha megnézed akkor láthatod hogy eléggé specializálódott képek.

Balassa Lilla 2017.03.15. 18:46:07

@szaza: Igen, az én tapasztalataim is azok, hogy nagyon sokan használják ezt a módszert. Ez a teszt jó ötlet, szerintem is érdemes figyelni.
A téma különlegessége miatt szerintem a pl hashtagek, amik segítenek megtalálni a hasonló érdeklődésű felhasználókat.

szaza 2017.03.15. 19:03:27

Azért kezdtem el ezt figyelni mert párszor észrevettem, hogy olyan kezdett el követni aki már előtte is száz százalék, hogy követett. Ami azt jelenti, hogy nyilván lelépett és föl sem tűnik neki, hogy ugyanazt (engem) kezd követni újra és újra. Amikor ezt többeknél is észrevettem akkor kezdtem el blokkolni őket mert nyilván nem a művészeti értéke a képeimnek ami miatt jönnek hanem az, hogy próbálnak engem az ő követésükre rávenni.
Én nem játszom a számok játékát... Én csak azt fogom mindig is követni akit tényleg akarok is. Ez sokaknál nem így van: ők csak a számokra utaznak. Minél több követő annál jobbnak érzik magukat a dopamine miatt.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.03.16. 12:32:03

Az Instagrammal az a bajom, ami az előnye is, hogy a képi információ nemzetközi. De ha engem más országokból követnek, az a legtöbb esetben nem valós reklámérték, mert az az arc biztos nem kezdi el a blogom olvasni / a szolgáltatásomat használni / a termékemet megvásárolni - szóval nekem az is kérdés, hogy lehet célzottan a magyarokhoz szólni?

Balassa Lilla 2017.03.16. 13:28:34

@apuska: Szerintem a legegyszerűbb módja, ha magyar szavakat használsz hashtagként és megadod a helyszínt. (Na meg persze ott van a célzott hirdetés is Facebook hirdetéskezelőn keresztül.)

apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.03.16. 15:02:19

@Balassa Lilla: Persze, eljutottam idáig, köszi. Csak ha én azt mondom, #bor, annak más nyelveken, megannyi más jelentése van. Ha azt mondom #sör, azt a leleményes külföldiek is használják, mert minden multi termékén fel van tüntetve ugyanez 30 nyelven, így ők is mind a 30 nyelv embereihez szólnak, mert a képi információ esetükben nemzetközi. Én meg próbálom felhasználónév alapján elkülöníteni a számomra értékes célcsoportot. És ami a legszebb, hogy ugyanarra a megoldásra van ékezetes és ékezet nélküli verzió is, így van #pálinka és #palinka, ami itt még egyértelmű, na de van amikor nagyon nem. Nem akar itt valaki rendet tenni? :)
És ugye jól látom, hogy aktív linket csak fizetett hirdetésbe lehet beletenni?
süti beállítások módosítása