Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

6 jele annak, hogy nem fog működni a közösségi média stratégiád

2016. január 25. - Balassa Lilla

socialmedia-952091_960_720.jpgKevés olyan cég van, amelyik ne szeretné kihasználni a közösségi média adta lehetőségeket. Addig a legtöbben el is jutnak, hogy regisztráljanak a felületre és megosztanak pár bejegyzést követőikkel. De biztos, hogy ennyi elég a sikerhez? Miért van az, hogy egyeseknek jobban megy, másoknak kevésbé?

Az ok: a jól átgondolt stratégia megléte vagy hiánya. Nézzük meg, melyek azok a jelek, amelyek arra utalnak, hogy nem célravezető a közösségi média stratégiánk!

Tehát nem biztos, hogy jó az irány…

…, ha csak a Facebookban gondolkodunk.

A közösségi média jóval több, mint egyszerűen csak a Facebook. Sok cég viszont ezt nem használja ki. A Facebook csak egy kis puzzle darabja a teljes képnek. Érdemes kísérletezni és több felületet is kipróbálni.

…, ha nincs pontos tervünk.

Mint minden marketinges tevékenység, a közösségi média sem indulhat terv nélkül. Határozzuk meg előre az elérni kívánt célokat, majd keressük meg a szerintünk legjobb eszközt erre.

…, ha csak eladni akarunk.

Senki sem akar egy olyan felületet olvasni nap mint nap, ahol csak olyan hírek születnek, hogy „vedd meg ezt, vedd meg azt!” Ne eladásra, hanem kapcsolattartásra használjuk a felületeket!

…, ha csak a like-okat számoljuk.

Érdemes körbenézni a közösségi oldalak saját elemzőfelületein is, mert találunk sokkal hasznosabb mérőszámokat is, mint például az „elérés”, ami azt mutatja, hogy hányan látták a bejegyzésünket.

…, ha nem mérjük egyáltalán a sikerességet.

Ez az opció még annál is rosszabb, mint ha csak a like-okat számoljuk. A statisztikák alapján dönthetjük el, hogy jó-e az irány, amin haladunk, vagy valami újjal kell előállnunk. Erre már remek eszközök léteznek, akár a közösségi oldal saját elemzését választjuk, akár egy külső analitikai programot, mint például a Google Analytics-et.

…, ha nincs meg az összhang.

Fontos, hogy a közösségi oldalunk összhangban legyen a blogunkkal/honlapunkkal, vagy a többi közösségi felülettel. Tehát önállóan és „csapatban” is meg kell állja a helyét.

Neked jól működik a közösségi média stratégiád?

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr1008312058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása