A közösségi média szerepe kiemelkedő napjainkban és rengetegen használják, mégis van néhány olyan tévhit, amely eléggé félrevezethető a marketingstratégia kidolgozásakor. Ezért most nézzünk meg néhány ilyen mítoszt, amiket ideje tisztázni!
1. tévhit: A közösségi média ingyenes
Igen, ez az egyéni felhasználók esetében igaz, viszont a cégek esetében kicsit más a helyzet. A folyamatosan csökkenő organikus elérés miatt (ami a Facebook esetében már kevesebb, mint 6%) egyre nehezebb a felhasználókat elérni fizetett hirdetések nélkül. Tehát természetesen nem feltétel, hogy bármire is pénzt költsünk, csak valószínűleg kevésbé lesz sikeres az adott Facebook oldal.
2. tévhit: Egy cégnek minden közösségi oldalon érdemes fent lennie
Nem szabad a ló túloldalára sem átesni. Ahhoz, hogy minden felületen jelen legyünk, ráadásul sikeresen is használjuk, rengeteg idő és energia szükséges. Inkább válasszuk ki azt a néhány felületet, ami számunkra a legalkalmasabb és azok kidolgozásába fektessünk több energiát.
3. tévhit: A sikerességet a követők és a lájkok számában mérhetjük
Ez talán az egyik legszélesebb körben elfogadott mítosz, pedig nem feltétlenül igaz! Persze nagyon fontosak a követők és a lájkok is, hogy felmérhessük sikerességünket, de korántsem a legfontosabbak. Az elköteleződés (azt mutatja, hogy hányan reagáltak valami módon a bejegyzésre) és az elérés (azt mutatja, hogy hány felhasználónak jelent meg a bejegyzés) mutatók jóval reálisabb képet mutatnak nekünk a sikerességünkről.
4. tévhit: Csak a fiatalok használják a közösségi felületeket
Lehet, hogy sokan meglepődnek még ezen, de ez az állítás egyre kevésbé igaz. A legutóbbi statisztikák alapján a 30 és 49 év közöttiek 79%-a jelen van Facebookon - az egész világon. Az 50 és 65 év közöttieknél ez az arány 64%.
5. tévhit: A bejegyzések száma egyenesen arányos a bevétellel
A céges Facebook oldalon a kevesebb néha több. Sőt, a Facebook algoritmusa egy idő után szabályozza azokat, akik túl sokat posztolnak, így később egyre kevesebb lesz a megjelenések száma a hírfolyamokban. A mennyiség ne menjen a minőség rovására! A képen látható a nagyjából elfogadható mennyiség a felületeken:
Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket olvashatsz! ;)