Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Közösségi mítoszrombolás

2016. április 04. - Balassa Lilla

adam-savage-and-jamie-hyneman-in-mythbusters.jpgA közösségi média szerepe kiemelkedő napjainkban és rengetegen használják, mégis van néhány olyan tévhit, amely eléggé félrevezethető a marketingstratégia kidolgozásakor. Ezért most nézzünk meg néhány ilyen mítoszt, amiket ideje tisztázni!

1. tévhit: A közösségi média ingyenes

Igen, ez az egyéni felhasználók esetében igaz, viszont a cégek esetében kicsit más a helyzet. A folyamatosan csökkenő organikus elérés miatt (ami a Facebook esetében már kevesebb, mint 6%) egyre nehezebb a felhasználókat elérni fizetett hirdetések nélkül. Tehát természetesen nem feltétel, hogy bármire is pénzt költsünk, csak valószínűleg kevésbé lesz sikeres az adott Facebook oldal.

2. tévhit: Egy cégnek minden közösségi oldalon érdemes fent lennie

Nem szabad a ló túloldalára sem átesni. Ahhoz, hogy minden felületen jelen legyünk, ráadásul sikeresen is használjuk, rengeteg idő és energia szükséges. Inkább válasszuk ki azt a néhány felületet, ami számunkra a legalkalmasabb és azok kidolgozásába fektessünk több energiát.

3. tévhit: A sikerességet a követők és a lájkok számában mérhetjük

Ez talán az egyik legszélesebb körben elfogadott mítosz, pedig nem feltétlenül igaz! Persze nagyon fontosak a követők és a lájkok is, hogy felmérhessük sikerességünket, de korántsem a legfontosabbak. Az elköteleződés (azt mutatja, hogy hányan reagáltak valami módon a bejegyzésre) és az elérés (azt mutatja, hogy hány felhasználónak jelent meg a bejegyzés) mutatók jóval reálisabb képet mutatnak nekünk a sikerességünkről.

4. tévhit: Csak a fiatalok használják a közösségi felületeket

Lehet, hogy sokan meglepődnek még ezen, de ez az állítás egyre kevésbé igaz. A legutóbbi statisztikák alapján a 30 és 49 év közöttiek 79%-a jelen van Facebookon - az egész világon. Az 50 és 65 év közöttieknél ez az arány 64%.

5. tévhit: A bejegyzések száma egyenesen arányos a bevétellel

A céges Facebook oldalon a kevesebb néha több. Sőt, a Facebook algoritmusa egy idő után szabályozza azokat, akik túl sokat posztolnak, így később egyre kevesebb lesz a megjelenések száma a hírfolyamokban. A mennyiség ne menjen a minőség rovására! A képen látható a nagyjából elfogadható mennyiség a felületeken:

how-often-should-you-post-to-social-media.jpg

Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket olvashatsz!  ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr58529228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása