Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Közösségi média bakik

2016. március 14. - Balassa Lilla

4420988663_2dede09cd5.jpgMindegy, hogy egy hatalmas vállalatról vagy egy kis cégről van szó, mindenki követhet el hibát. Az ördög nem alszik a közösségi média világban sem. Sőt, itt még rejtegetni sem lehet a bakit. Rengeteg tényezőre kell figyelni és egyetlen rossz mozdulat is elindíthat egy lavinát. És mivel az okos ember más hibájából tanul… ezért nézzük meg néhány igen nagy mellélövést.

Figyelem: ezek után lehet, hogy mindig félve nyomod majd meg a „post” gombot!

A legnagyobb mobilgyártók is hibáznak:b7qvzayimae35_l.png

Nagy port kavart a hír, mikor az Iphone 6 Plus készülékek meghajlottak. Persze minden versenytárs kapva kapott az alkalmon és meglovagolták ezt a hírhullámot. Így tett a francia LG is, amikor a következőt tweetelték: „A mi okostelefonunk nem hajlik, ez természetesen ívelt.” A probléma csak annyi, hogy mindezt egy Iphone-ról tweetelték…

Úgy tűnik, hogy az eset nem egyedi a mobilgyártóknál, hiszen a BlackBerry nemrég ugyanebbe a hibába esett.

Tanulság: az ördög az apró részletekben rejlik. (+ a mobilgyártóknak érdemes lenne céges telefont adni az adminoknak is)

US Airways tweetje:

A légitársaság bejelentette oldalukon, hogy késni fognak a járatok. Ezek után rengeteg válaszüzenet érkezett. A vállalat a szokásos módon meg akarta köszönni, hogy a felhasználók hozzászólásaikkal elősegítik a munkájukat, de ebben az esetben ez valahogy nem a megszokott módon sikerült. A szokásos szöveg mellé egy szerencsétlen véletlen folytán ugyanis egy pornó képet csatoltak…

Tanulság: Ne akarjunk minden egyes tweetre azonnal válaszolni, ha el vagyunk havazva, mert annak csak kapkodás lesz a vége.

A Burger King esete:

Az egyik legérthetetlenebb kampány díját valószínűleg a Burger King nyerte.
Kihirdették ugyanis, hogy mindenki, aki töröl legalább 10 ismerőst Facebookon, kap egy Whooper kupont ajándékba. Lehet, hogy ők még nem jöttek rá, hogy a közösségi média lényege a minél nagyobb kapcsolati háló kiépítése? Még jó, hogy nem azt kérték a rajongóktól, hogy dislike-olják az oldalt.

20090107-whoppersacrifice.jpg

Tanulság: Gondoljuk át, hogy mit kérünk rajongóinktól és válasszunk olyat, ami később a hasznunkra is válhat.

De vannak magánszemélyek is, akik egy-egy bakijuk után az állásukkal fizettek:

Mint például a BBC riporternője, aki Twitteren Erzsébet királynő halálhírét terjesztette, majd utána nem sokkal megírta, hogy ja, bocs, téves információ.

screenshot-2016-02-22-at-3_02_07-pm.png

Justine Sacco újságírónő sem gondolta át, hogy mit tesz, amikor Afrikába induló gépén indulás előtt tweetelt egyet. A tweetben ez állt:

„Afrikába megyek. Remélem, hogy nem leszek AIDS-es. Csak viccelek. Fehér vagyok.”

Mire a gépe leszállt, már az egész világ róla beszélt és a munkája sem volt meg.

Ti ismertek hasonló bakikat?

Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket olvashatsz!  ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr948476642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása