Mindegy, hogy egy hatalmas vállalatról vagy egy kis cégről van szó, mindenki követhet el hibát. Az ördög nem alszik a közösségi média világban sem. Sőt, itt még rejtegetni sem lehet a bakit. Rengeteg tényezőre kell figyelni és egyetlen rossz mozdulat is elindíthat egy lavinát. És mivel az okos ember más hibájából tanul… ezért nézzük meg néhány igen nagy mellélövést.
Figyelem: ezek után lehet, hogy mindig félve nyomod majd meg a „post” gombot!
A legnagyobb mobilgyártók is hibáznak:
Nagy port kavart a hír, mikor az Iphone 6 Plus készülékek meghajlottak. Persze minden versenytárs kapva kapott az alkalmon és meglovagolták ezt a hírhullámot. Így tett a francia LG is, amikor a következőt tweetelték: „A mi okostelefonunk nem hajlik, ez természetesen ívelt.” A probléma csak annyi, hogy mindezt egy Iphone-ról tweetelték…
Úgy tűnik, hogy az eset nem egyedi a mobilgyártóknál, hiszen a BlackBerry nemrég ugyanebbe a hibába esett.
Tanulság: az ördög az apró részletekben rejlik. (+ a mobilgyártóknak érdemes lenne céges telefont adni az adminoknak is)
US Airways tweetje:
A légitársaság bejelentette oldalukon, hogy késni fognak a járatok. Ezek után rengeteg válaszüzenet érkezett. A vállalat a szokásos módon meg akarta köszönni, hogy a felhasználók hozzászólásaikkal elősegítik a munkájukat, de ebben az esetben ez valahogy nem a megszokott módon sikerült. A szokásos szöveg mellé egy szerencsétlen véletlen folytán ugyanis egy pornó képet csatoltak…
Tanulság: Ne akarjunk minden egyes tweetre azonnal válaszolni, ha el vagyunk havazva, mert annak csak kapkodás lesz a vége.
A Burger King esete:
Az egyik legérthetetlenebb kampány díját valószínűleg a Burger King nyerte.
Kihirdették ugyanis, hogy mindenki, aki töröl legalább 10 ismerőst Facebookon, kap egy Whooper kupont ajándékba. Lehet, hogy ők még nem jöttek rá, hogy a közösségi média lényege a minél nagyobb kapcsolati háló kiépítése? Még jó, hogy nem azt kérték a rajongóktól, hogy dislike-olják az oldalt.
Tanulság: Gondoljuk át, hogy mit kérünk rajongóinktól és válasszunk olyat, ami később a hasznunkra is válhat.
De vannak magánszemélyek is, akik egy-egy bakijuk után az állásukkal fizettek:
Mint például a BBC riporternője, aki Twitteren Erzsébet királynő halálhírét terjesztette, majd utána nem sokkal megírta, hogy ja, bocs, téves információ.
Justine Sacco újságírónő sem gondolta át, hogy mit tesz, amikor Afrikába induló gépén indulás előtt tweetelt egyet. A tweetben ez állt:
„Afrikába megyek. Remélem, hogy nem leszek AIDS-es. Csak viccelek. Fehér vagyok.”
Mire a gépe leszállt, már az egész világ róla beszélt és a munkája sem volt meg.
Ti ismertek hasonló bakikat?
Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket olvashatsz! ;)