Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Hogyan építsd fel saját márkádat szinte ingyen

2016. május 09. - Balassa Lilla

blogging-336376_960_720.jpgSzeretnéd beindítani saját vállalkozásodat? Vagy meglévő céged marketingjét szeretnéd felturbózni? Biztosan azt gondolod, hogy ez rengeteg költséggel fog járni... Pedig tévedsz! Bizony a marketing területén is vannak olyan dolgok, amik ingyen vannak, csak némi utánajárásba kerülnek. Nézzünk meg együtt néhány ilyen trükköt, hogy megspórold magadnak az utánajárást is.

Mielőtt honlapot készítenénk és arra várnánk, hogy vásárlók ezrei költik nálunk a pénzünket, érdemesebb előtte valamit nyújtani is számukra. Építsük fel előbb leendő ügyfeleink bizalmát, csak aztán jöhet az eladás. Erre az egyik remek megoldás a blog. Itt aztán bebizonyíthatjuk, hogy értünk a dolgunkhoz. Sokkal szívesebben vásárolnak olyan szolgáltatótól, akitől már többször olvastak tippeket. 

A honlap elkészítése után szinte evidensnek tűnik már, hogy Facebook oldalt is készítsünk. Itt megoszthatjuk blogbejegyzéseinket is.

Érdemes viszont valamivel felturbózni közösségi oldalunkat, hogy kitűnjön a tömegből. Az első teendőnk a Call-to-action gomb szerkesztése, amivel a honlapra terelhetjük azonnal rajongóinkat. Ez a gomb a borítóképünk alján található, ahol kiválaszthatjuk, milyen funkciót is töltsön be a gomb (kapcsolatfelvétel, vásárlás, stb.)

Ha tovább akarjuk csinosítani Facebook oldalunkat, egy-egy alkalmazás jól jöhet. Az alkalmazások hallatán mindenkinek az ugrik be, hogy komoly szaktudással, vagy hatalmas összegekkel jár. Pedig néhány program ingyen is felkínálja ezt a lehetőséget (persze korlátozott számban és minőségben). Ilyen például a Shortstack, vagy a Tabfoundry, amit én is használtam saját Facebook oldalamnál.

Ezek után már csak népszerűsítenünk kell oldalunkat. Még mielőtt viszont a hirdetésekhez folyamodnánk, érdemes előtte kipróbálni pár egyszerű dolgot, mint például oldalunkat egy-egy releváns Facebook csoportban is megosztani. Ha pedig a Facebookból kihoztuk a maximumot, bátran gondolkodhatunk másik közösségi felületekben is, mint például a YouTube, vagy az Instagram.

Hogy a Google számára is láthatóbbá váljunk, érdemes szó szerint felhelyezni magunkat a térképre. Ebben az elsődleges segítségünk a Google Local, amely a Google My Business oldal része. Első lépésként lépjünk be a "Csatlakozás a Google-höz" menüponttal. Itt adhatjuk meg a vállalkozásunk nevét. Ha már egy régóta létező céget szeretnénk feltenni a térképre, akkor valószínűleg elég, ha csak kiválasztjuk a listából, ha viszont egy új vállalkozásról beszélünk, akkor azt hozzá kell adni a listához. Ezek után a Google postai úton küld számunkra egy levelet a kóddal, hogy ellenőrizhesse, valóban jó címet adtunk meg.

Ez a néhány lépés teljesen ingyenes, mégis nagyban hozzájárul márkánk népszerűsítéséhez. Te mit gondolsz?

Ha további trükkökre és hírekre vagy kíváncsi a közösségi médiáról, lájkold Facebook oldalamat is! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr358690770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása