Nemrég a Forbes magazin összeállított egy listát a legbefolyásosabb magyar közösségimédia-arcokról, ahol Kasza Tibor a második helyen szerepelt. De vajon ő lenne a második legsikeresebb is ezen a piacon?
Többen fognak Kasza Tibi koncertre járni azért, mert sokan lájkolnak egy vicces bejegyzését? Valószínűleg többen ismerik a népszerű Facebook oldala miatt, de nem feltétlenül fogják a zenéit is hallgatni, hiszen elsősorban csak mémeket oszt meg oldalán.
De akkor milyen egy sikeresnek nevezhető oldal?
Először is gondoljunk bele, melyik oldal sikeresebb: ahol rengeteg lájkot kapnak a bejegyzések, de a belinkelt honlapra nem kattintanak (vagy nincs is link), vagy ahol kevesebb lájk érkezik, de a linken keresztül többen vásárolnak is?
Lehet, hogy nincs az oldalunknak több tízezer rajongója és lájkhegyei, de ha a márkánk üzenete eljut a rajongóinkhoz és értéket tudunk közvetíteni feléjük, sőt, még ha ebből vásárlások is befolynak, akkor nevezhető sikeresnek egy oldal.
És milyen mérőszámokat érdemes néznünk a sikerünk mérése érdekében?
Elérés
Hiába van oldalunknak rengeteg rajongója, ha azok nem aktívak. Egy oldal bejegyzései átlagosan a rajongók 2-6%-ához jut csak el, ha az nem elég figyelemfelkeltő. Az elérés mérőszám azt mutatja, hogy a Facebook hány felhasználónak jeleníti meg a posztunkat.
Átkattintási arány
A százalékos arány, amely megmutatja, hogy a felhasználók hány százaléka kattint a bejegyzésekre, azokban használt linkekre. Erre erősített rá nemrég a Facebook új funkcióival, amivel egyre több lehetőséget nyújt az oldalkezelőknek, hogy honlapjukra irányítsák rajongóikat.
Interakció
Ebbe a kategóriába tartoznak a kattintások, lájkok és egyéb cselekmények a bejegyzéseken. Természetesen fontos a lájkok számát is figyelembe venni, hiszen ezzel egyfajta visszajelzést kapunk, hogy milyen hatást váltottunk ki rajongóinkból, de ez csak a többi mérőszámmal együttvéve mutat teljes képet.