Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Milyen eszközökre van szüksége egy sikeres adminnak?

2016. február 05. - Balassa Lilla

finger-769300_1280.jpgAz adminok dolga nem is olyan egyszerű, mint azt gondolnánk. Nem csak abból áll a feladatuk, hogy a gép előtt megosztanak pár képet vagy gondolatot a közösségi oldalunkon, ami éppen eszükbe jut (ha valaki tényleg csak ezt csinálja, az nincs tisztában a feladat súlyával). Folyamatosan figyelemmel kell kísérni a marketingtrendeket és persze azt, hogy a célközönség hogyan reagál egy-egy bejegyzésre. Szerencsére van néhány eszköz, ami nagyban megkönnyítheti a dolgukat.

Analitikai programok

Mint tudjuk, az egyik legfontosabb lépés a sikerek eléréséhez a közösségi médiában az adatok mérése. Erre szinte minden felületnek megvan a saját analitikai eszköze, viszont a mostani rohamos fejlődés megköveteli, hogy akár több felületen is jelen legyünk egyszerre. Ezek mérése viszont egyenként nagyon sok időt vehet igénybe. Szerencsére erre a problémára már több külső analitikai program is létezik: Google Analytics, Socialbakers, Agorapulse, stb.

Hootsuite

Ha unjuk már, hogy rengeteg időt és energiát vesz el az, hogy több közösségi oldalon is aktívan kommunikáljunk - ráadásul a Facebookon kívül sajnos az időzítés opció sem játszik -, akkor ezt a programot nekünk találták ki! A Hootsuite segítségével nem csak elemezni tudjuk az olyan felületek aktivitását, mint a Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn vagy Foursquare, de időzíteni is tudjuk bejegyzéseinket.

Facebook Pages Manager

Nem lehetünk éjjel-nappal a gép előtt, hiszen az eléggé megterhelő lenne, ráadásul nem is lenne nagyon életünk mellette. Az ügyfelek viszont a lehető legváltozatosabb időben kereshetnek fel minket. Ezért érdemes telepítenünk minél előbb a Facebook Pages Manager alkalmazást mobilunkra, hogy telefonunkon is elvégezhessük az admin feladatokat.

Google Értesítő

Szintén idő spórolhatunk meg magunknak, ha használjuk a Google által kínált programot, a Google Értesítőt, aminek a lényege, hogy az általunk beírt kulcsszavakkal megjelenő cikkekről e-mailben kapunk értesítést. Így folyamatosan naprakészek lehetünk az adott témában.

Grid Image checker tool

Előfordult már, hogy hirdetésnél visszautasította a Facebook egy képünket, mert szerinte túl sok a szöveg rajta? Igen, a szabályzat szerint nem helyezhetünk el 20%-nál több szöveget egy fotón. Hogy ezt hogyan tudjuk mérni? Ennek a programnak a segítségével! Csak fel kell töltenünk a képet, bejelölnünk a képkockákat, amiken szöveg szerepel, és már ellenőrzi is nekünk, hogy megfelel-e az előírásoknak.

YT2FB

A legújabb program pedig a YouTube videók szebb elhelyezésében segít Facebookon, ugyanis ezeket a videókat sokkal kisebb képpel tünteti fel a közösségi oldal, mint a saját videóit. Ezzel a trükkel ezt is ki lehet játszani. ;)

Ti melyik programot használjátok? Szerintetek melyik a leghasznosabb?

Ha pedig tetszett a cikk, lájkold a Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket találhatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr808362742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása