Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Trendek 2016-ban, amikről nem érdemes lemaradni

2016. május 23. - Balassa Lilla

abstract-1233873_960_720.jpgSokan használják a közösségi média adta lehetőségeket saját márkájuk felépítésére, azonban ez nem mindig olyan egyszerű, mint gondolnánk, ugyanis folyamatosan változik. Az egyik percben még úgy érezzük, hogy urai vagyunk a helyzetnek, a másik pillanatban pedig jön egy apró változás és minden a feje tetejére áll.

Bár, még felénél sem járunk az évnek, mégis elmondható, hogy idén is rengeteg változás köszöntött be a közösségi felületeken. Azért, hogy időben felkészülhessünk, nézzünk meg néhány trendet, újítást, amiket érdemes szemmel tartani és kihasználni:

A látvány a lényeg:

A HubSpot kutatása szerint, a marketingesek 65%-a úgy gondolja, hogy az olyan látványelemek, mint a fotók és videók az alapjai a márkák kommunikációjának, 55%-uk tervezi, hogy még több vizuális tartalmat használ a jövőben. A platformok, mint a YouTube, - ami a második legnépszerűbb kereső a világon - az Instagram és Snapchat egyre növekvő népszerűsége és használata azt eredményezi, hogy a becslések szerint 2018-ra a tartalmak 84%-a vizuális elem lesz.

A tartalmak minősége erősödik:clymb-variation.png

Olyan sok tartalom jön létre nap mint nap, hogy az emberek egyre inkább immunissá válnak rájuk. Ezért is kezdtek el egyre nagyobb hangsúlyt fektetni arra a cégek, hogy valamilyen módon kitűnjenek a tömegből. A hirdetésekkel egyre pontosabban lehet célozni célközönségünkre, ezáltal egyre hatékonyabbá is válnak. Ráadásul a személyre szabott tartalmak is egyre nagyobb teret hódítanak, Ezzel a módszerrel növelte eladásait 12%-kal a Clymb nevű cég is.

avengermatchup-13_png-13.pngAz interaktív tartalomtípusok szintén nagyon népszerűek. Ezeknél kétirányúvá válik párbeszéd és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy kifejezzék preferenciákat, érzéseiket egy kampány kapcsán. A statisztika pedig azt mutatja, hogy interaktív tartalom 2-3-szor hatékonyabb, mint a statikus tartalom elkötelezettség és a konverzió szempontjából. Erre remek példa a Wikia kampánya, amiben a mostani mozifilmek témáját lovagolta meg.

 

 

Közvetlen vásárlás:

Ezzel a funkcióval a felhasználóknak még a vásárlás ideje alatt sem kell elhagyni a közösségi felületeket. Amerikában például a Pinterest felületén keresztül is megvásárolhatunk bármit. Ez hamarosan a többi országban is elérhetővé válik. Bár úgy tűnik, hogy nálunk ez a funkció még gyerekcipőben jár, minket sem hagy ki ez a hullám. Gondoljunk csak a Facebook csoportokban megjelenő aukciókra.

Live stream:

Szinte minden nagyobb márka élt a nemrég megjelenő élő Facebook videók adta lehetőségével. Sokkal nagyobb potenciál rejlik ebben a kommunkiációban, mint bármelyik másik tartalomban.Persze a buktatókból is több van ebben az esetben. De mire is használhatjuk az élő közvetítéseket? Például remek ötlet a legújabb termék bevezetését élő videóban közölni, vagy éppen a cég bővítését.

Az itt felsorolt újdonságok kihasználásával sem dőlhetünk hátra, mint aki jól végezte dolgát, hiszen ne feledjük: a közösségi média folyamatosan változik, ezért mindig lesz mit tanulni róla. ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr408734398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása