Több mint másfél milliárdan használják a Facebookot naponta. A hatalmas felhasználói létszám pedig folyamatos változtatásokat és újításokat kíván. Ezekkel viszont nem könnyű lépést tartani. Ebben a cikkben olyan rejtélyeket oldunk meg például, hogy hogyan tudjuk beállítani, milyen típusú hirdetéseket kapjunk, vagy hogy hogyan ellenőrizhetjük a konkurenciát.
Vágjunk is bele!
Hogyan tudjuk beállítani, hogy milyen hirdetéseket kapjunk?
Mindenkinél vannak olyan témák, amiket jobban szeret, és amiket kevésbé. Ezeket még nem tudja a Facebook egyedül megítélni sajnos (vagy szerencsére), de mi segíthetünk magunkon. Nincs más teendő, mint a Beállítások menüpontban felkeresni a Hirdetések fület és a képen látható legalsó menüpontot kiválasztani, majd ott megvizsgálni, hogy milyen kategóriákat szeretünk a Facebook szerint. Ha nem értünk vele egyet, akkor természetesen változtathatunk is rajta.
Cikkek mentése későbbre
A „Facebook Save” funkció egy nagyszerű eszköz, amely segít elmenteni a számunkra releváns tartalmat, hogy később azt bármikor elolvashassuk. Elmenthetünk linket, cikket, videót, képet, stb. A képen látható, hogy a számunka érdekes cikk jobb oldalán lévő nyílra kell csak kattintanunk és ott kiválasztani a "Hivatkozás mentése" gombot.
A későbbiekben pedig a bal szélső sávban találjuk a mentett cikkeket.
Hogyan szinkronizáljuk a Facebook naptárat a Google naptárral?
Ezek a naptárak tényleg úgy működnek már, mint a személyi asszisztensünk. Ha pedig a Facebook eseményeket és Google naptárat is használjuk, akkor érdemes lehet szinkronizálni a kettőt. Annyi a dolgunk, hogy a kiválasztott Facebook eseménynél a jobb szélső három pontra kattintva kiválasztjuk az „Esemény exportálása” menüpontot.
A felugró ablakban pedig találunk egy linket is alul, amit ha bemásolunk a Google Naptár „Más Naptárak” menüpontjának „Hozzáadás URL-cím alapján” nevű alpontjába, akkor az összes eseményünk szinkronizálódik.
Bátran osszunk meg Instagramról képeket!
A Buzzsumo kutatása kimutatta, hogy az Instagram képek megosztása Facebookon nagyobb elköteleződést hoz, mint az egyszerűen Facebookra feltöltött képek. Ez hasznos információ lehet a Facebook oldalaknak. Érdekes, mivel a videókra ez nem igaz a YouTube esetében.
Ellenőrizhetjük a versenytársakat!
Bizony, már a versenytársak szemmel tartása sem lehetetlen Facebook oldalunkon! Ez egy egyszerű módja annak, hogy figyelemmel kísérjük a többi cég munkásságát. Ha legalább 100 rajongóval rendelkezik a Facebook oldalunk, akkor létrehozhatunk egy listát a versenytársak oldalairól, amiket figyelni akarunk:
- Nyissuk meg az „Elemzések” menüpontot
- Görgessünk lefelé a „Figyelendő oldalak” fülig
- Majd „Oldalak hozzáadása” gomb és adjuk hozzá a figyelni kívánt versenytársak oldalát
Ez csak néhány tipp volt a rengeteg lehetőség közül. Szerintetek melyik a leghasznosabb? Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket olvashatsz! ;)