Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Facebook trükkök, amik megkönnyíthetik a dolgod

2016. február 20. - Balassa Lilla

office-620823_960_720.jpgTöbb mint másfél milliárdan használják a Facebookot naponta. A hatalmas felhasználói létszám pedig folyamatos változtatásokat és újításokat kíván. Ezekkel viszont nem könnyű lépést tartani. Ebben a cikkben olyan rejtélyeket oldunk meg például, hogy hogyan tudjuk beállítani, milyen típusú hirdetéseket kapjunk, vagy hogy hogyan ellenőrizhetjük a konkurenciát.

Vágjunk is bele!

Hogyan tudjuk beállítani, hogy milyen hirdetéseket kapjunk?

Mindenkinél vannak olyan témák, amiket jobban szeret, és amiket kevésbé. Ezeket még nem tudja a Facebook egyedül megítélni sajnos (vagy szerencsére), de mi segíthetünk magunkon. Nincs más teendő, mint a Beállítások menüpontban felkeresni a Hirdetések fület és a képen látható legalsó menüpontot kiválasztani, majd ott megvizsgálni, hogy milyen kategóriákat szeretünk a Facebook szerint. Ha nem értünk vele egyet, akkor természetesen változtathatunk is rajta.

fb_hirdetes.jpg

Cikkek mentése későbbre

A „Facebook Save” funkció egy nagyszerű eszköz, amely segít elmenteni a számunkra releváns tartalmat, hogy később azt bármikor elolvashassuk. Elmenthetünk linket, cikket, videót, képet, stb. A képen látható, hogy a számunka érdekes cikk jobb oldalán lévő nyílra kell csak kattintanunk és ott kiválasztani a "Hivatkozás mentése" gombot.how-to-use-facebook-save_png.png

 A későbbiekben pedig a bal szélső sávban találjuk a mentett cikkeket.

view-things-youve-saved-on-facebook1_png.png

Hogyan szinkronizáljuk a Facebook naptárat a Google naptárral?

Ezek a naptárak tényleg úgy működnek már, mint a személyi asszisztensünk. Ha pedig a Facebook eseményeket és Google naptárat is használjuk, akkor érdemes lehet szinkronizálni a kettőt. Annyi a dolgunk, hogy a kiválasztott Facebook eseménynél a jobb szélső három pontra kattintva kiválasztjuk az „Esemény exportálása” menüpontot.

A felugró ablakban pedig találunk egy linket is alul, amit ha bemásolunk a Google Naptár „Más Naptárak” menüpontjának „Hozzáadás URL-cím alapján” nevű alpontjába, akkor az összes eseményünk szinkronizálódik.

Bátran osszunk meg Instagramról képeket!

A Buzzsumo kutatása kimutatta, hogy az Instagram képek megosztása Facebookon nagyobb elköteleződést hoz, mint az egyszerűen Facebookra feltöltött képek. Ez hasznos információ lehet a Facebook oldalaknak. Érdekes, mivel a videókra ez nem igaz a YouTube esetében.
facebook-image-engagement-800x531_png.png

Ellenőrizhetjük a versenytársakat!

Bizony, már a versenytársak szemmel tartása sem lehetetlen Facebook oldalunkon! Ez egy egyszerű módja annak, hogy figyelemmel kísérjük a többi cég munkásságát. Ha legalább 100 rajongóval rendelkezik a Facebook oldalunk, akkor létrehozhatunk egy listát a versenytársak oldalairól, amiket figyelni akarunk:

  1. Nyissuk meg az „Elemzések” menüpontot
  2. Görgessünk lefelé a „Figyelendő oldalak” fülig
  3. Majd „Oldalak hozzáadása” gomb és adjuk hozzá a figyelni kívánt versenytársak oldalát

 

Ez csak néhány tipp volt a rengeteg lehetőség közül. Szerintetek melyik a leghasznosabb? Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket olvashatsz!  ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr958405944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azzer 2016.02.21. 21:57:09

"az Instagram képek megosztása Facebookon nagyobb elköteleződést hoz"

Remek cikk, ez ugyan mit jelent? Milyen elköteleződést, kinek az irányába??

FF 2016.02.22. 08:05:17

Lehet állítgatni, milyen reklámot akarunk, de olyan beállítást nem ismer, hogy "semmit", és akármit állítunk, ugyanannyit kapunk. Van ellenben böngésző plugin, ami szűri az összeset. Probléma megoldva.

Balassa Lilla 2016.02.22. 08:18:45

@azzer: A vizsgálat alapján, ha egy céges oldal megoszt Facebookon egy instagramos képet, akkor azt több oldalrajongó fogja látni, többen kattintanak a képre és többen lájkolják, osztják meg, szólnak hozzá.

Balassa Lilla 2016.02.22. 08:21:30

@FF: Igen, erre remek program például az AdBlock.
Azonban nem mindig célravezető az összes reklám letiltása, hiszen a fenti módszerrel tényleg azok jelenhetnek meg, amik érdekelhetnek.

para_noir 2016.02.22. 14:35:15

@azzer: fordított poszt, nem tudta helyesen átültetni a kifejezést.

Balassa Lilla 2016.02.22. 18:27:02

@para_noir: A cikk nem fordított, de természetesen én is angol nyelvű oldalakról tájékozódom. Az "elköteleződés" egy létező kifejezés a közösségi média magyar szaknyelvében. Én eddig ezt olvastam és használtam máshol is. Szerinted milyen kifejezés helyénvalóbb?
süti beállítások módosítása