Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Hogyan mérhető a sikerünk a közösségi oldalakon?

2016. április 11. - Balassa Lilla

istock_000027555541.jpgSokan úgy gondolják, hogy a közösségi oldalakon csak azok sikeresek, akik a legtöbb lájkot gyűjtik be. Gondoljunk csak bele: valóban értékesebb munkát végez az a Facebook oldal, aki egy cuki cicás képet tölt fel és kap rá több száz lájkot, mint az, aki releváns tartalmat oszt meg, -  ami kevesebb látható értékelést kap - viszont sokan kattintanak a bejegyzésről a honlapra? Ugye? De akkor melyek azok a mérőszámok, amiket érdemes vizsgálni?

Elérés

Mivel egyre több cég akar egy szeletet a közösségi média képzeletbeli tortájából, egyre nagyobb a verseny is. A felhasználóknak már esélyük sincs arra, hogy minden megjelenjen a hírfolyamukon azoktól az oldalaktól, amiket valaha lájkoltak. Így hát a rajongóinknak csak egy része látja az éppen posztolt bejegyzést. Itt jön képbe az úgynevezett elérés, amely megmutatja, hogy hány rajongóhoz jut el a poszt ténylegesen.

Elkötelezettség

Ebbe a kategóriába tartoznak a lájkok, megosztások, hozzászólások, retweetek vagy pinek, amikkel a felhasználók a véleményüket tudják kifejezni a bejegyzésekről. Az elkötelezettség sokat mond el a rajongókról – hogy milyen típusú tartalmakat érdemes megosztani, vagy, hogy melyik szegmens az, amelyikből nagyobb aktivitást válthatunk ki.

Átkattintási arány (CTR, Click through rate)

Ez az arány mutatja, hogy a felhasználók hány százaléka kattint a Facebook hirdetésekre. Az átkattintási arány azt méri, mennyire sikeres egy hirdetés.

Megtérülési mutató (ROI, Return of Investment)

Nem utolsó szempont azt sem mérni, hogy mennyi profitot termel a hirdetés a rá fordított összeghez képest. Erre válaszol a megtérülési mutató (Return of Investment). A ROI nem más, mint a nettó nyereség aránya a költségekhez képest, tehát a ráfordítás és a bevétel arányszáma, amely az eredményességet és a megtérülést vázolja fel.

Ha pedig változtani akarunk a stratégiánkon, akkor érdemes átbogarászni a Facebook Elemzéseket, hiszen abból kiderülhet, hogy mikor érdemes posztolnunk, vagy hogy milyen típusú bejegyzéseket kedvelnek leginkább rajongóink. ;)

Ha tetszett a bejegyzés, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket találsz! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr188579388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása