Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Hogyan használjuk ki magánszemélyként a LinkedIn adta lehetőségeket?

2016. február 25. - Balassa Lilla

11804824395_55f47e82b6_o.jpgA Facebookot már a 60 év feletti korosztály is használja, az Instagram elsősorban a fiatalok számára nyújt szórakozást, míg a Pinterestre ihletet gyűjteni megy az ember. Na de mire jó a LinkedIn? Elsősorban üzleti kapcsolataink építésére, erősítésére és álláskeresésre. Persze nem elég egyszerűen csak regisztrálni, és várni, hogy majd özönlenek az állásajánlatok vagy megrendelések. Pontosan felépített stratégia kell! De mik a kezdeti lépések?

Az első és talán a legfontosabb lépés: a jól megírt profil!

Nem elég olyan felületesen kitölteni az adatainkkal a profilunkat, mint a Facebooknál, inkább önéletrajz minőségű válaszokra törekedjünk. Ez a profilképre is vonatkozik! Fontos, hogy precízen és alaposan töltsünk ki minden adatot, de nem kell regényt sem írni. Érdemes kihasználni a profil jobb alsó sarkában feltűntetett „Contact info” fület is, ahol akár saját honlapunk vagy szakmai blogunk címét is megadhatjuk.

Kapcsolatépítés

Hagyjuk bátran figyelmen kívül a LinkedIn tanácsát, hogy csak azokat érdemes bejelölni, akiket valóban ismerünk. Az oldal keresési algoritmusa mindig azoknak kedvez, akik hálózaton belül vannak, vagyis keresés esetén elsősorban az első és második szintű kapcsolatokat dobja ki. Sosem árthat, ha benne vagyunk a találati listákban. ;) Természetesen az oldal segít ennek a kiépítésében. Ott van például a „People you may know” funkció a másodlagos kapcsolatok kereséséhez. Ezen kívül az e-mail címlista alapján is összegyűjthető az összes személy, akinek valaha is e-mailt küldtünk.

Képességek és ajánlások

Ezekkel is erősíthetjük saját „márkánkat”. Soroljuk fel fontosabb erényeinket és kérjük meg ismerőseinket, hogy hagyják jóvá azokat, ha egyetértenek vele! Ajánlásokat viszont ne adjunk csak azért, hogy majd cserébe viszonozzák! Csak azoknak adjunk, akikről valóban úgy gondoljuk, hogy megérdemlik. Mások ajánlásával saját hírnevünket is veszélyeztethetjük.

Csoportok

Csatlakozhatunk csoportokhoz, amelyek segítségével kapcsolatokat építhetünk olyanokkal, akik célközönségünk, de még nem ismerősünk! Hogy ez miért jó? Egyrészt csoport tagjaként engedélyt kapunk, hogy felkérést küldjünk más csoporttagoknak, hogy csatlakozzanak a hálózatunkhoz, másrészt olyan témában értesülsz információkról, ami valóban érdekel (persze, ha olyan csoportba léptél be). Érdemes kihasználni a lehetőséget!

Te hogy használod a LinkedInt?

Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességekről olvashatsz! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr658419412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CoolKoon 2016.02.26. 14:04:03

Személy szerint én általában tartom magam a "csak azt jelölöm be, akit tényleg ismerek" elvhez (kivéve amikor már nagyon ég a lábam alatt a talaj, és TÉNYLEG kell valami új munka), két okból is: egyrészt mégis miért jelölgetnék be vadidegeneket (pláne hogy ez kicsit seggnyalós tempónak tűnik)? Másodszor pedig az ismerőseimet/(volt) kollegáimat sokszor ismerem eléggé ahhoz, hogy meg tudjam állapítani, hogy az adott készségekhez (pl. Windows, Linux, programnyelvek stb.) tényleg értenek-e, vagy sem.
A csoportok egyébként borzasztóan időrablók tudnak lenni.

Balassa Lilla 2016.02.26. 14:13:38

@CoolKoon: Igen, természetesen nem szabad átesni a ló túloldalára sem a jelöléseknél, meg kell találni az arany középutat. :)
Csoportokból pedig léteznek hasznosak és kevésbé azok is, ez biztos.
süti beállítások módosítása