A Facebookot már a 60 év feletti korosztály is használja, az Instagram elsősorban a fiatalok számára nyújt szórakozást, míg a Pinterestre ihletet gyűjteni megy az ember. Na de mire jó a LinkedIn? Elsősorban üzleti kapcsolataink építésére, erősítésére és álláskeresésre. Persze nem elég egyszerűen csak regisztrálni, és várni, hogy majd özönlenek az állásajánlatok vagy megrendelések. Pontosan felépített stratégia kell! De mik a kezdeti lépések?
Az első és talán a legfontosabb lépés: a jól megírt profil!
Nem elég olyan felületesen kitölteni az adatainkkal a profilunkat, mint a Facebooknál, inkább önéletrajz minőségű válaszokra törekedjünk. Ez a profilképre is vonatkozik! Fontos, hogy precízen és alaposan töltsünk ki minden adatot, de nem kell regényt sem írni. Érdemes kihasználni a profil jobb alsó sarkában feltűntetett „Contact info” fület is, ahol akár saját honlapunk vagy szakmai blogunk címét is megadhatjuk.
Kapcsolatépítés
Hagyjuk bátran figyelmen kívül a LinkedIn tanácsát, hogy csak azokat érdemes bejelölni, akiket valóban ismerünk. Az oldal keresési algoritmusa mindig azoknak kedvez, akik hálózaton belül vannak, vagyis keresés esetén elsősorban az első és második szintű kapcsolatokat dobja ki. Sosem árthat, ha benne vagyunk a találati listákban. ;) Természetesen az oldal segít ennek a kiépítésében. Ott van például a „People you may know” funkció a másodlagos kapcsolatok kereséséhez. Ezen kívül az e-mail címlista alapján is összegyűjthető az összes személy, akinek valaha is e-mailt küldtünk.
Képességek és ajánlások
Ezekkel is erősíthetjük saját „márkánkat”. Soroljuk fel fontosabb erényeinket és kérjük meg ismerőseinket, hogy hagyják jóvá azokat, ha egyetértenek vele! Ajánlásokat viszont ne adjunk csak azért, hogy majd cserébe viszonozzák! Csak azoknak adjunk, akikről valóban úgy gondoljuk, hogy megérdemlik. Mások ajánlásával saját hírnevünket is veszélyeztethetjük.
Csoportok
Csatlakozhatunk csoportokhoz, amelyek segítségével kapcsolatokat építhetünk olyanokkal, akik célközönségünk, de még nem ismerősünk! Hogy ez miért jó? Egyrészt csoport tagjaként engedélyt kapunk, hogy felkérést küldjünk más csoporttagoknak, hogy csatlakozzanak a hálózatunkhoz, másrészt olyan témában értesülsz információkról, ami valóban érdekel (persze, ha olyan csoportba léptél be). Érdemes kihasználni a lehetőséget!
Te hogy használod a LinkedInt?
Ha tetszett a cikk, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességekről olvashatsz! :)