Azt már tudjuk, hogy továbbra is a Facebook az uralkodó a közösségi felületek között, hogy a Snapchat felfelé ívelő karriert fut, és hogy a vizuális tartalmak hozzák a legnagyobb interakciót. Ezeken kívül viszont még rengeteg olyan adat és tény van, amiknek birtokában sikeresebbé válhatunk.
Nézzünk is meg néhány adatot, amik hasznosak lehetnek a jövőben:
- A Facebook legutóbbi jelentése szerint átlagosan 1,43 milliárd felhasználó van jelen a felületen havonta. Annál is érdekesebb, hogy 80%-uk mobilról használja az oldalt.
- A közösségi média marketingesek 95,8%-a szerint a Facebook produkálja a legnagyobb megtérülési rátát (ROI).
- Facebook felhasználóinak 21% azt állítja, hogy azért hagynak fel egy-egy márka követésével, mert azok unalmas és ismétlődő tartalmakat osztanak meg, 19%-uk a túl gyakori bejegyzések miatt.
- A 15 és 34 év közötti korosztály 91%-a jelen van Facebookon.
- A LinkedInen átlagosan 45%-kal növekszik az elkötelezettség, ha a bejegyzés linket tartalmaz, 50%-kal amikor kérdést, és a 98%-kal nő, ha képet tartalmaz.
- Fogyasztók 71% -a, akiknek jó tapasztalataik vannak egy márka közösségi média szolgáltatásaival kapcsolatban, valószínűleg ajánlják másoknak is a márkát.
- A panaszt tévők 78%-a kap egy órán belül választ Twitteren.
- A fiatal korosztály 33% a közösségi oldalakat részesíti előnyben, ha fel kell venniük a kapcsolatot egy márkával
- Az internetes felhasználóknak átlagosan 54 fiókjuk van a közösségi oldalakon.
- A marketingesek, akik blogolnak is 13-szor nagyobb bevételt generálnak.
- Az internetes hirdetésekre költött összeg jövőre 12,9%-kal nő becslések szerint
- A marketingesek egyharmada nem tudja, hogy melyik digitális marketing csatorna rendelkezik a legnagyobb pozitív hatása a bevételére... Ezért fontos, hogy mérjük a közösségi médiás tevékenységeinket is!
Forrás: MediaPost, eMarketer, Adweek, Global Web Index