Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

A Pinterestben a jövő?

2016. március 06. - Balassa Lilla

17333795889_fdc2101dc3_b.jpgA Pinterest az Instagramhoz hasonlóan az egyik leggyorsabban növekvő platform. Te használod? Nem? Pedig magánszemélyként és vállalatként is egyaránt hasznodra válhat. Ez az oldal nem csak az esküvői ötletekből és receptekből áll, jóval több annál!

 

Ha inspirációra vágyik az ember, akkor a Pinteresten biztosan megtalálja, legyen szó barkácsolásról, kertészkedésről, receptekről, divatról, vagy akár utazásról. Elsősorban nők használják az oldalt, de azért vannak kivételek is, mint például Jeff Sieh oldala, aki bebizonyította, hogy ez a felület is lehet férfias.

Néhány adat:

  • A Pinterestet használók száma körülbelül havi 100 millió és 85%-uk nő
  • Megközelítőleg 500 cég használja a Pinterestet márkája népszerűsítésére
  • Átlagosan 14 percet töltenek a felhasználók az oldalon egy-egy látogatás alkalmával
  • Jelenleg 32 nyelven érhető el a felület
  • Az oldalt használók 35%-a csak mobilon pinterestezik
  • A „Delicious” nevű lap a legnépszerűbb a felhasználók körében

De miért érdemes a vállalatoknak a Pinterestet használni?

A hosszú élet titka:

Posztolunk valamit Facebookra, és általában az első nap után már nem nagyon látja a bejegyzést senki. Ezzel szemben a Pinteresten annál népszerűbbé válnak a bejegyzések, minél régebb óta vannak fent a felületen, vagyis jóval időállóbbak a bejegyzések.

Kereshetőség:

Mint tudjuk, a Google imádja a képeket és videókat. A Pinterest pedig főként vizuális elemekből áll, így segítségével előrébb kerülhetünk a találati listákon is. Egyedül azért van a YouTube videóknak előnye, mert a Google kezében vannak.

Vásárlás gomb:

A „Buy It” gomb a felhasználóknak és a vállalatoknak is egyaránt hasznos lehetőség. A közösségi oldal pedig nem számol fel plusz költséget a vásárlásért sem a vevő, sem az eladó részéről.

A legfőbb ok:

Maguk a felhasználók! Ugyanis az oldal elsődleges látogatói a nők. Legnagyobb arányban a főiskolai végzettségű, harmincas éveikben lévő anyukák vannak, akik a legnagyobb fogyasztói csoportot és vásárlóerőt jelentik.

A Pinterestre nem azért mennek az emberek, hogy megosszák ott történeteiket egymással. Ők ötleteket akarnak meríteni, tippeket ellesni és persze vásárolni. Ezért is van az, hogy a Pinterest 27%-kal nagyobb kattintásra jutó bevételt generál, mint a Facebook.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr98449356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása