Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Hogy néz ki egy profi Facebook-bejegyzés?

2016. augusztus 15. - Balassa Lilla

write-593333_960_720.jpgLétrehoztuk a céges Facebook oldalunkat, elkezdtünk aktívan kommunikálni, sőt, hirdettünk is, de valahogy mégsem hozza a várt sikert? Vagy esetleg úgy érzed, hogy a rajongók belefáradtak a posztjaidba? A titok nyitja az, hogy stratégiát kell kidolgozni, milyen bejegyzéseket osztunk meg az oldalunkon!

De hogy is néz ki egy igényes poszt?

Először is itt bizony sokat kell adni a külsőségekre is! Egy jó képpel nyert ügyünk lehet a rajongóknál. Legjobb, ha saját képekkel dolgozunk, amik kellően jó minőségűek. (Ne elégedjünk meg egy homályos mobillal készült fotóval!)

Ha a vizuális tartalom megvan, akkor jöhet a szöveg!

Fontos, hogy egyszerű és tömör szöveget írjunk a bejegyzésekhez. Gondolj csak bele: te mikor olvastál el utoljára 2 sornál hosszabb szöveget egy bejegyzésnél? A felhasználók rengeteg tartalommal találkoznak és egy-egy posztra csak egy szempillantás időt szentelnek.

Ha viszont semmiképpen nem lehet röviden kifejteni a mondandónkat, akkor mindenképpen kezdjük egy felhívással (például kérdéssel) és használjunk figyelemfelkeltő elemeket, amik kiemelik a lényeget és odavonzzák a szemet:

  • hashtageket
  • ikonokat
  • nagybetűs szöveget

És persze a tartalom is fontos:

Maradjunk mindig pozitívak: Ez elköteleződést és több megosztást ér el, inspirálja és gerjeszti is a rajongóbázist.

Nyújtsunk információkat: A legvonzóbb frissítések azok, amelyek valamilyen hírértékkel rendelkeznek. Persze érdemes lehet nem a teljes hírt mutatni, hogy minél több kattintást érjen el.

A bejegyzés végére pedig ne felejtsük el a linket is odabiggyszeteni: Például a honlapunkhoz, mellyel nyomon követhető, hogy hányan kattintottak a Facebookról. Arra viszont ügyeljünk, hogy ne kilométeres hosszúságú link tetszelegjen a bejegyzéseink végén. Használjuk akár a Google linkrövidítő programját: LINK

 

Ha pedig kihoztuk a maximumot egy-egy bejegyzésből, ne felejtsük el mérni az eredményeket sem! ;)

Még több tippet találsz a képen:

perfect-facebook-post-salesforce-infog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr210408164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.01.10. 09:40:05

Szia Lilla! Sorra veszem a posztjaidat, mert szeretném kitalálni, mitől lesz egy minőségi facebook bejegyzés akár csak tizedannyira népszerű, mint egy közepes mém. A facebook oldalam építését még akkor kezdtem, mikor az elérési arányokat nem fogta vissza Zuckerberg, s bár a követők száma vaskos, ehhez képest egy-egy megjelenéssel szerény eredményt érek el. Még jó, hogy hosszútávon a Google keresésekből jól jövök ki. Vállalsz konkrét eseti elemzést? :)

Balassa Lilla 2017.01.11. 16:56:18

@apuska:
Kedves apuska!
Ha gondolod, szívesen megnézem az oldaladat és adok egy-két tippet, ha tudok. :)
Kérlek, küldd el a részleteket a következő címre: lilla.balassa@gmail.com
süti beállítások módosítása