Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Megosszam vagy ne osszam? Ez itt a kérdés!

2016. február 02. - Balassa Lilla

16639834358_6942fc41fa_z.jpgHa van egy jó ötletünk, vagy éppen találtunk egy remek videót/képet, amit szeretnénk megosztani rajongóinkkal, akkor már görgetjük is az egeret a megosztás gombra… de egy pillanatra megtorpanunk: vajon valóban érdemes megosztani ezt a nagyvilággal? Vajon elősegíti, vagy inkább hátráltatja ez a tartalom a márka népszerűsítését?

Ezekre a kérdésekre keresett választ Eric M. Strong is infografikájával (ami a cikk végén található).

Tehát mielőtt megosztanánk egy tartalmat, mindenképpen tegyük fel magunknak a következő kérdéseket:

Érdekes?

Attól, hogy minket érdekel egy téma, nem jelenti azt, hogy a célközönségünk ugyanúgy lázba jön a dologtól. Próbáljunk meg gondolkodni az ő fejükkel!

Profilba vág?

Rengeteg érdekes és népszerű tartalommal találkozhatunk nap mint nap, és néha elcsábul az ember, hogy megosszon olyanokat is, amik nem feltétlenül vágnak profilba. Persze rövidtávon biztosan beindítja a szekeret, ha cicás videókat és vicces képeket posztolunk, de hosszú távon nem kifizetődő, hiszen valószínűleg nem célunk cicákat eladni, és még a tekintélyünket is rombolhatja. A mi feladatunk, hogy a saját szakterületünkön belül osszunk meg tartalmakat a célközönséggel.

Hasznos?

Ez a tartalom hasznos lehet a célközönségünk számára is? Fontos, hogy ne csak az eladást tartsuk szem előtt egy közösségi oldal felépítésénél. Inkább lássuk el a rajongóinkat tanácsokkal és tippekkel, ami miatt bizalom épül ki bennük irántunk.

Releváns?

Visszavezethető a megosztott tartalom hozzánk? A követőink felismernék a tartalmunkat a versenytársainké mellett? Ha a tartalom átjutott az előző kérdések rostáján és eljutott eddig, ne féljünk akár a saját ízlésünkre formálni azt (akár saját logót is feltüntetni a képen).

Egyedülálló?

Tényleg rengeteg érdekes tartalom van a világhálón, de miért osztanánk meg ugyanazt, amit már több százan előttünk megtettek? Ha mégis úgy érezzük, hogy fontos megosztanunk egy többször használt tartalmat, akkor ismét érdemes a fantáziánkat segítségül hívni és a saját látásmódunkat belevinni.

Ha igennel válaszoltunk minden kérdésre, akkor már a csak a megosztás gomb megnyomása van hátra! 

Ha tetszett a bejegyzés, itt is bátran használd a megosztás gombot! Ha pedig további érdekességekre vagy kíváncsi a közösségi médiával kapcsolatban, lájkold Facebook oldalamat is! 

share-that-infographic-012616.png

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr58354176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rnz 2016.02.03. 12:00:39

Ha ezt a szabályrendszert betartaná mindenki, kongana a facebook és társai az ürességtől. Hozzáteszem, engem ez mondjuk cseppet sem zavarna. Már agyon szűrtem a hírfolyamokat, de még így is tele van számomra nem hogy nem releváns, de egyensen visszataszító tartalommal.

Balassa Lilla 2016.02.03. 12:15:23

@rnz: Valóban vannak páran, akiknek szüksége lenne erre a szabályrendszerre. :)
Kezdetben talán tényleg kevesebb tartalom lenne a közösségi oldalakon, de valószínűleg egy idő után mindneki beletanulna és akár növekedhetne az értékes tartalmak száma.
süti beállítások módosítása