Új év, új kezdet, új trendek. De mi vár minket 2016-ban a közösségi média háza táján? Jósolni nem tudunk, de azért nagyjából megpróbáljuk felvázolni Gal Borenstein infografikája alapján, hogy mire lehet számítani jövőre.
A Facebook videók mindent visznek
A YouTube büszkélkedhet a második legnagyobb egyéni látogatószámmal. Őt már csak a Facebook videóinak nézettsége tudja felülmúlni. Mivel idén a videós hirdetések ennyire felkapottá váltak, nem lenne meglepő, ha más közösségi felületen is elérhetővé válna ez a lehetőség.
5 másodperc
A statisztikák azt mutatják, hogy mindössze 5 másodpercünk van felkelteni a felhasználók figyelmét egy videós hirdetésben. Ha ez nem megy ennyi idő alatt, akkor elfelejthetjük jövőre a szép mutatószámokat.
Közösségi üzlet
Az Airbnb, az Uber és a Tinder sikerén felbuzdulva és az eddigi tapasztalatok alapján a jövőben még nagyobb kereslet lesz arra, hogy a szállásfoglalás, az autóbérlés, a transzfer, vagy akár a párkeresés is a megszokott mód helyett egy közösségi oldalon történjen.
Adatvédelem
Az elmúlt években történt adatlopások és egyéb online támadások miatt a szakemberek még nagyobb energiát fektetnek a jövőben az adatvédelmi intézkedések hatékonyságába.
Közelebb kerül a B2B és B2C
A technológiai fejlődés miatt a vállalatok és magánszemélyek igénye a szoftverek és eszközök iránt egyre inkább közelebb kerülnek. Ennek következtében pedig egyre inkább csökkenni látszik az üzleti és a fogyasztói szektor közötti szakadék.
A márka hírneve
A márka hírneve és hitelesége már nem elsősorban a SEO algoritmusán múlik, ahogy az régen volt. Nagyobb hangsúlyt kap a márka megítélésében a hiteles tartalom és a hozzáadott érték.
Geolokáció
A GPS alapú alkalmazások elterjedésével, mint például a Google Maps vagy a Waze, egyre inkább terjednek a geolokációs alapú hirdetések, vagyis azok a hirdetések, amik csak egy adott helyen jelennek meg, például egy üzlet közelében sétálva.
Ha további 2016-os trendre vagy kíváncsi, olvass bele az infógrafikába is! ;)