Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Buktatók, amiktől pénzkidobás a hirdetés

2016. április 19. - Balassa Lilla

6793826885_6fdd19b3c4_o.jpgA közösségi médiában történő hirdetés az egyik legerősebb marketing eszköz, amit használhatunk. A hirdetések létrehozása és kezelése egyszerű, viszonylag olcsó a többihez képest, tehát bárki komolyabb szaktudás nélkül el tudja készíteni a saját kampányát. Ami jó hír, nem?

Nos, nem feltétlenül.

Az, hogy könnyű létrehozni a hirdetéseket, nem azt jelenti, hogy hibákat sem nagyon tudunk közben véteni (főként, ha az első hirdetésünkről van szó). 

Tehát nézzük át a "legnépszerűbb" hibákat, hogy azokat Neked már ne kelljen elkövetned.;)

Nem a megfelelő felületen hirdetünk:

Azért, mert jelenleg a Facebookot használják a legtöbben, nem biztos, hogy nekünk is ott kell hirdetni. Például ha a célközönségünk fiatalokból áll, lehet, hogy jobb eredményeket érhetünk el Instagramon. Ha szakmai kapcsolatainkat szeretnénk bővíteni, akkor a LinkedIn a mi felületünk. Végezzünk kutatást, hogy a célközönségünk jellemzően melyik közösségi oldalt használja és azon hirdessünk.

Célközönség meghatározásának hiánya:

Többek között azért is az egyik leghatásosabb marketing eszköz a közösségi felületeken való hirdetés, mert pontosan tudunk célozni a célközönségünkre. Ne mulasszuk el ezt a lehetőséget! Nem csak életkorra, nemre és végzettségre, de még akár érdeklődési körre is tudjuk szűkíteni a felhasználók körét (pl. utazás, gasztronómia, egészéges életmód). Tehát a hirdetés előtt mindenképpen határozzuk meg pontosan, hogy kiknek is szánjuk üzenetünket.

Unalmas tartalom:

Csupán néhány sor és egy képes tartalom áll a rendelkezésünkre, hogy felkeltsük a potenciális ügyfeleink figyelmét. Ha csak egy semmitmondó szöveget és egy unalmas képet töltünk fel, akkor igazából a pénzünket kidobtuk az ablakon. Ráadásul a kép lesz az első, ami megragadhatja a felhasználók figyelmét. Felejtsük el a stock fotókat! Használjunk inkább saját képet az üzletünkről, termékeinkről, vagy akár magunkról!

A kampány kezelése:

Az egyik nagy előnye a közösségi médiás hirdetéseknek a nyomtatottal szemben, hogy a kampány közben is tudunk változtatni rajta. Ha látjuk, hogy nem úgy sült el a hirdetésünk, mint gondoltuk, könnyedén leállíthatjuk, javíthatunk rajta, vagy akár teljesen újat is kezdhetünk. 

A honlap:

Sok esetben előfordul, hogy a hirdetésünk elég ütőssé sikerül ahhoz, hogy felhasználókat vigyen a honlapra, de a weboldal nyitólapja olyan szegényes, hogy az érdeklődő azonnal visszafordul. Nem csak a hirdetésre kell figyelmet szentelnünk, hanem a honlapunk első benyomására is!

Siker meghatározása:

Mielőtt bármibe is belekezdenénk, határozzuk meg, hogy mikortól nevezhetjük kampányunkat sikeresnek, mik a céljaink vele: A rajongótábor növelése? A honlap forgalmának növelése?

Hirdetés előtt mindenképpen érdemes alaposan átgondolni ezeket! ;)

Ha tetszett a bejegyzés, lájkold Facebook oldalamat is, ahol további érdekességeket találsz! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr108632258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása