Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Hogyan kell Facebook oldalt létrehozni?

2016. január 21. - Balassa Lilla

3376955055_b0aba92518_o.jpgSokan gondolják, hogy Facebookon létrehozni egy saját oldalt egy hosszadalmas és macerás folyamat lehet. Sőt, akár különböző papírokat is be kell szerezni hozzá. A bátrabbak talán már rá is kattintottak az „Oldal létrehozása” gombra, de tovább nem jutottak. Tényleg ilyen bonyolult lenne egy Facebook oldal létrehozása? A válasz: NEM! De hogyan is kell pontosan? Megmutatom!

Mielőtt elkezdenénk, fontos végiggondolni, hogy mi is a célunk az oldal létrehozásával és akár megtervezni előre egy hétre, hogy mit osztunk meg a leendő közönségünkkel. Ha ez megvan, vegyünk egy mély levegőt és vágjunk bele! Az első lépés a jobb felső sarokban lévő nyíl legördítésével az „Oldal létrehozása” gombbal kezdődik.

Ezek után azt kell megadnunk, milyen jellegű tevékenységhez szeretnénk oldalt létrehozni. Ha bizonytalanok vagyunk, melyik kategória illik legjobban a tevékenységünkhöz, érdemes megnézni pár hasonló cég Facebook oldalát és a nevük alatt szereplő választott kategóriát. (Nem baj, ha nem találjuk meg a tökéletes kategóriát, ezen később változtathatunk.)12.jpg

A következő lépésben pár mondatban leírhatjuk, miről is szól majd az oldalunk, hozzárendelhetjük honlapunkat és egyedi URL-címet is választhatunk. Ezzel is egyedibbé varázsolhatjuk oldalunkat, mint a Facebook által automatikusan megadott cím. (pl.: facebook.com/kozossegiiranytu)

Ha ez megvan, akkor beállítunk egy megfelelő profilképet, ami lehet egy logó, vagy a saját arcképünk is. Ezt követően az elérni kívánt célközönséget kell csak beállítani és már nagyjából meg is vagyunk.

Azt tudomásul kell vennünk, hogy egy regisztráció nem elég a sikerhez. Ettől még nem fognak hozzánk tucatjával jönni a megrendelések. Inkább csak szépen eltűnünk a süllyesztőbe a többi kevésbé aktív oldal közé. Hogy miért? Mostanra már annyi cég regisztrált a felületre, hogy Dunát lehetne rekeszteni belőlük. Egy felhasználó képtelen lenne minden egyes cég bejegyzését elolvasni, amit csak követni kezdett online élete folyamán. Ezért a Facebooknak is van egy algoritmusa, ami alapján szelektálja a tartalmakat. Ezzel mára elértünk odáig, hogy rajongóinak kevesebb, mint 6%-ához ér el egy-egy bejegyzésl, ha az nem elég figyelemfelkeltő. De mivel lehet ezen javítani? Természetesen a rendszeres és minőségi tartalmak előállításával, na meg némi hirdetéssel. ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr38299632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása