Akkor bizony itt az ideje, hogy magasabb fokozatra kapcsolj! Kutatások szerint az internetező felnőttek 65%-a jelen van valamelyik közösségi oldalon. Magas arány, igaz? Ebből adódóan már szinte evidens, hogy egy cégnek legyen Facebook oldala, és ezért is van az, hogy egyre kiélezettebb a verseny a „hallgatóság” kegyeiért.
De vajon mivel tudjuk kiérdemelni 2017-ben is az internetezők figyelmét és minél több leendő ügyfelet szerezni?
Használd a Facebook által kínált új lehetőségeket a bejegyzéseknél!
Példul észrevetted már, hogy az oldalra feltöltött képeiden megjelölheted termékeidet, amire kattintve az azonnal a honlapodra vezet? Érdemes időnként szétnézni, mert elég hasznos újításokat találhatunk időnként.
Használj videókat!
A rajongókat általában jobban vonzza a videós tartalom, hiszen valami mozgalmasabb dolog történik, másrészt még olvasniuk sem kell, hogy eljusson hozzájuk az üzeneted. Sőt, akár a profilképedet is lecserélheted videóra! Akár az élő bejelentkezés adta lehetőséget is kihasználhatod, de itt nagyon fontos a megfelelő felkészülés.
Figyelj az üzenetekre!
Fontos, hogy reagáljunk minden üzenetre, ami a közösségi oldalunkon történik, legyen szó Messenger üzenetről, vagy éppen egy bejegyzés alatti hozzászólásról. A felhasználók kimondottan rossz néven veszik, ha nem kapnak rövid időn belül választ. Ha nem is tudsz 0-24-ben online jelen lenni, érdemes lehet beállítani az oldal „válaszasszisztensét”, ahol egy automatikus választ adhatunk meg minden üzenetre. Ez a „Beállítások” menüpont „Üzenetküldés” opciójánál található.
Ügyelj a képek méretére!
Fontos ismerni és használni a Facebook által megadott képarányokat, hiszen nincs annál rosszabb, mikor pont nem látszik a lényeg a borítóképen például. Nem szabad elfelejteni, hogy az asztali gépen és a mobilon különböző méretben jelenik meg a kép, ezt mindenképp vedd számításba a cover fotó elkészítésénél. Segítség az alábbi kép:
Persze van néhány örökérvényű tanács, amit 2017-ben is érdemes betartani:
Legyél rövid és velős!
A legnépszerűbb bejegyzések nem hosszabbak 50 karakternél. Ha nem hiszel nekem, nézd csak meg a legnagyobb márkák Facebook oldalát! Az embereknek már nincs idejük/türelmük végigolvasni a több soros posztokat. Ha megkerülhetetlen a hosszabb szöveg, helyezz el linket, ami a honlapra vezet, ahol kifejtheted gondolataidat.
Tegyél fel kérdést!
Fontos, hogy valamivel felhívd a felhasználók figyelmét, hogy a bejegyzés nekik szól. Erre a kérdések kiválóak, ha pedig válaszokat is kapsz, tovább nő az aktivitás az oldaladon. Neked is feltűnt? ;)
Fontos az időzítés!
Próbálj ki minél több időszakot, hogy kiderítsd, mikor érsz el nagyobb sikereket. Az egyik lehetőség, ha megkeresed azt az időszakot, amikor legtöbben vannak fent, ez általában délután 5 és este 8 között van. A másik opció, ha megtalálod azt az időszakot, amikor a versenytársak kevésbé vannak jelen. Persze nem feltétlenül a hajnal 3-as posztok a célravezetők. ;)