Ha van egy jó ötletünk, vagy éppen találtunk egy remek videót/képet, amit szeretnénk megosztani rajongóinkkal, akkor már görgetjük is az egeret a megosztás gombra… de egy pillanatra megtorpanunk: vajon valóban érdemes megosztani ezt a nagyvilággal? Vajon elősegíti, vagy inkább hátráltatja ez a tartalom a márka népszerűsítését?
Ezekre a kérdésekre keresett választ Eric M. Strong is infografikájával (ami a cikk végén található).
Tehát mielőtt megosztanánk egy tartalmat, mindenképpen tegyük fel magunknak a következő kérdéseket:
Érdekes?
Attól, hogy minket érdekel egy téma, nem jelenti azt, hogy a célközönségünk ugyanúgy lázba jön a dologtól. Próbáljunk meg gondolkodni az ő fejükkel!
Profilba vág?
Rengeteg érdekes és népszerű tartalommal találkozhatunk nap mint nap, és néha elcsábul az ember, hogy megosszon olyanokat is, amik nem feltétlenül vágnak profilba. Persze rövidtávon biztosan beindítja a szekeret, ha cicás videókat és vicces képeket posztolunk, de hosszú távon nem kifizetődő, hiszen valószínűleg nem célunk cicákat eladni, és még a tekintélyünket is rombolhatja. A mi feladatunk, hogy a saját szakterületünkön belül osszunk meg tartalmakat a célközönséggel.
Hasznos?
Ez a tartalom hasznos lehet a célközönségünk számára is? Fontos, hogy ne csak az eladást tartsuk szem előtt egy közösségi oldal felépítésénél. Inkább lássuk el a rajongóinkat tanácsokkal és tippekkel, ami miatt bizalom épül ki bennük irántunk.
Releváns?
Visszavezethető a megosztott tartalom hozzánk? A követőink felismernék a tartalmunkat a versenytársainké mellett? Ha a tartalom átjutott az előző kérdések rostáján és eljutott eddig, ne féljünk akár a saját ízlésünkre formálni azt (akár saját logót is feltüntetni a képen).
Egyedülálló?
Tényleg rengeteg érdekes tartalom van a világhálón, de miért osztanánk meg ugyanazt, amit már több százan előttünk megtettek? Ha mégis úgy érezzük, hogy fontos megosztanunk egy többször használt tartalmat, akkor ismét érdemes a fantáziánkat segítségül hívni és a saját látásmódunkat belevinni.
Ha igennel válaszoltunk minden kérdésre, akkor már a csak a megosztás gomb megnyomása van hátra!
Ha tetszett a bejegyzés, itt is bátran használd a megosztás gombot! Ha pedig további érdekességekre vagy kíváncsi a közösségi médiával kapcsolatban, lájkold Facebook oldalamat is!