Közösségi média A-tól Z-ig

Közösségi iránytű

Ezekkel a rajongókkal nem biztos, hogy jól jársz…

2016. április 29. - Balassa Lilla

internet_troll.jpgMint az üzleti világban általában, a közösségi médiában is a legnagyobb harc a rajongók kegyeiért folyik. De lássuk be, mint ahogy nem lehet minden ügyfél egy „leányálom”, úgy online is akadnak jó páran, akik finoman szólva nehéz esetek. A nagyobb rajongótáborral pedig ugye a trollok száma is növekedhet.

Nézzük is meg, melyek azok a „rajongók”, akiket jobb messziről elkerülni, vagy csendben és észrevétlenül likvidálni. ;)

A mindent-tudó

Ők azok, akik saját véleményük szerint mindent jobban tudnak és csinálnak, és ezt persze úton-útfélen hangoztatják is.

Hogyan kezeljük:

A lényeg, hogy nagyon türelmesnek kell velük lennünk. (Ehhez lehet, hogy minden erőnkre szükség lesz.) Lássa azt, hogy fontos számunkra a véleménye és meghallgatjuk, amit mond.

A kém:

Ők azok, akik nem is rajongók, hanem egy-egy kíváncsi versenytárs. Ők inkább a csendes megfigyelő kategóriába tartoznak.

Hogyan kezeljük:

Ne essünk kétségbe, hogy megfigyelnek minket, inkább legyünk magunkra büszkék, hogy valamiért felkeltettük a versenytársak figyelmét is.

Az alkudozó:

Mindegy, hogy milyen jó az ajánlatunk, vagy mennyire éri meg az a fogyasztónak, az alkudozó további kedvezményeket akar belőlünk kicsikarni.

Hogyan kezeljük:

Az alkudozók általában azzal érvelnek, hogy mennyivel jobb ajánlatot találtak máshol. Tudjuk meg tőlük, hogy hol is pontosan, hogy tisztában legyünk a konkurencia ajánlataival és felmérjük, mennyire reális a sajátunk.

A hangos és dühös:

Ők valahogy soha sem elégedettek semmivel, bármit is teszünk. Számukra csak az lehet elégtétel, ha beleköthetnek valamibe.

Hogyan kezeljük:

Itt is nagyon sok türelemre és megértésre van szükség, bár ez nem éppen egyszerű. Próbáljuk meg megérteni, hogy mi az oka a haragjának és kezeljük azt higgadtan. Ne válaszoljunk azonnal, inkább vegyünk pár mély levegőt és csak utána reagáljunk.

Lehetnek persze eltérések, de ez a négy kategória általában lefedi a problémás ügyfelek spektrumát. A legrosszabb, hogy sosem lehet tudni, mikor is bukkannak fel.

Te találkoztál már ilyen ügyféllel, „rajongóval”? Hogyan kezelted a helyzetet?

Ha további érdekességet és tippet szeretnél olvasni a közösségi médiáról, lájkold Facebook oldalamat is! :) 

További részletekért nézd meg a The Website Group infografikáját:

awkward_customers_infographic.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozossegi-iranytu.blog.hu/api/trackback/id/tr298663942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CoolKoon 2016.04.30. 10:09:01

Ezek igazából nem rajongók, hanem ügyfelek. Bár ez utóbbiak közül egyesekre abszolút ráillik a fenti leírás, a rajongókhoz/trollokhoz ezeknek szerintem nem sok köze van.

Balassa Lilla 2016.04.30. 11:07:53

@CoolKoon: Bár az infografikában valóban az ügyfelekről van szó, a közösségi oldalakon is azért gyűjtünk elsősorban rajongókat, hogy azok később ügyfelekké váljanak. + ahogy írod is, sok a hasonlóság a rajongók és az ügyfelek között.

CoolKoon 2016.04.30. 11:17:51

@Balassa Lilla: Világos. Csak szerintem amikor még csak rajongói "fázisban" vannak az illetők, egy-két kategória (még) nem feltétlenül illik rájuk (hiszen nem derül ki), pl. a szarrágó, vagy a kém. Az örökké dühös meg az okoskodó viszont stimmel. Én ehhez még hozzávenném azt a fajtát is, aki nem dühös, csak simán fikagép.

Balassa Lilla 2016.04.30. 11:37:25

@CoolKoon: Természetesen több kategória is létezik, ez csak a 4 leggyakoribb.
Köszi az építő jellegű kritikát! :)
süti beállítások módosítása