@Balassa Lilla: Persze, eljutottam idáig, köszi. Csak ha én azt mondom, #bor, annak más nyelveken, megannyi más jelentése van. Ha azt mondom #sör, azt a leleményes külföldiek is használják, mert minden multi termékén fel van tüntetve ugyanez 30 nyelven, így ők is mind a 30 nyelv embereihez szólnak, mert a képi információ esetükben nemzetközi. Én meg próbálom felhasználónév alapján elkülöníteni a számomra értékes célcsoportot. És ami a legszebb, hogy ugyanarra a megoldásra van ékezetes és ékezet nélküli verzió is, így van #pálinka és #palinka, ami itt még egyértelmű, na de van amikor nagyon nem. Nem akar itt valaki rendet tenni? :)
És ugye jól látom, hogy aktív linket csak fizetett hirdetésbe lehet beletenni?
@apuska: Szerintem a legegyszerűbb módja, ha magyar szavakat használsz hashtagként és megadod a helyszínt. (Na meg persze ott van a célzott hirdetés is Facebook hirdetéskezelőn keresztül.)
Az Instagrammal az a bajom, ami az előnye is, hogy a képi információ nemzetközi. De ha engem más országokból követnek, az a legtöbb esetben nem valós reklámérték, mert az az arc biztos nem kezdi el a blogom olvasni / a szolgáltatásomat használni / a termékemet megvásárolni - szóval nekem az is kérdés, hogy lehet célzottan a magyarokhoz szólni?
Azért kezdtem el ezt figyelni mert párszor észrevettem, hogy olyan kezdett el követni aki már előtte is száz százalék, hogy követett. Ami azt jelenti, hogy nyilván lelépett és föl sem tűnik neki, hogy ugyanazt (engem) kezd követni újra és újra. Amikor ezt többeknél is észrevettem akkor kezdtem el blokkolni őket mert nyilván nem a művészeti értéke a képeimnek ami miatt jönnek hanem az, hogy próbálnak engem az ő követésükre rávenni.
Én nem játszom a számok játékát... Én csak azt fogom mindig is követni akit tényleg akarok is. Ez sokaknál nem így van: ők csak a számokra utaznak. Minél több követő annál jobbnak érzik magukat a dopamine miatt.
@szaza: Igen, az én tapasztalataim is azok, hogy nagyon sokan használják ezt a módszert. Ez a teszt jó ötlet, szerintem is érdemes figyelni.
A téma különlegessége miatt szerintem a pl hashtagek, amik segítenek megtalálni a hasonló érdeklődésű felhasználókat.
Az egyik leggyorsabb (és egyben legundorítobb) megoldás amit most nagyon sokan csinálnak az a Follow-unfollow method.
Én miután posztolok egy képet utána kapok 5-10-15 követőt és egy két nap után ugyanúgy vissza akadnak a követők.
Csinálok éppen egy tesztet és írom egy ideje az összes új követőmet. Amint lemegy a szám egyből átfutok a listán és egyből kiderül ki az aki unfollowed. (ha vissza követem, ha nem, ugyanúgy ők ugyanúgy kilepnek a követők csoportjából)
Azokat egyből blokkolom is. Érdekes, hogy mióta figyelem ezt azóta már szinte előre tudom ki az aki követő marad majd a képeim tartalma miatt és ki az aki kilép majd egy pár nap után.
Az instagramom az zalansz és ha megnézed akkor láthatod hogy eléggé specializálódott képek.
@apuska:
Kedves apuska!
Ha gondolod, szívesen megnézem az oldaladat és adok egy-két tippet, ha tudok. :)
Kérlek, küldd el a részleteket a következő címre: lilla.balassa@gmail.com
Instagram legyen? Ne legyen? Jó kérdés. Amiért ebbe belevágtam, hogy a Facebook mellett hátha erről a csatornáról is át lehet terelni a blogra embereket, és a kitűzött cél érdekében kizárólag magyar hashtag-eket használtam, a fotóim hiába "nemzetköziek". Az baj(?), nincs kézzel fogható termékem, amit eladjak. Az én célom áttételes: egy sikeres, látogatott blog, aminek a felületére mindenki ki akar kerülni.
Szia Lilla! Sorra veszem a posztjaidat, mert szeretném kitalálni, mitől lesz egy minőségi facebook bejegyzés akár csak tizedannyira népszerű, mint egy közepes mém. A facebook oldalam építését még akkor kezdtem, mikor az elérési arányokat nem fogta vissza Zuckerberg, s bár a követők száma vaskos, ehhez képest egy-egy megjelenéssel szerény eredményt érek el. Még jó, hogy hosszútávon a Google keresésekből jól jövök ki. Vállalsz konkrét eseti elemzést? :)
@Balassa Lilla: Világos. Csak szerintem amikor még csak rajongói "fázisban" vannak az illetők, egy-két kategória (még) nem feltétlenül illik rájuk (hiszen nem derül ki), pl. a szarrágó, vagy a kém. Az örökké dühös meg az okoskodó viszont stimmel. Én ehhez még hozzávenném azt a fajtát is, aki nem dühös, csak simán fikagép.
@CoolKoon: Bár az infografikában valóban az ügyfelekről van szó, a közösségi oldalakon is azért gyűjtünk elsősorban rajongókat, hogy azok később ügyfelekké váljanak. + ahogy írod is, sok a hasonlóság a rajongók és az ügyfelek között.
Ezek igazából nem rajongók, hanem ügyfelek. Bár ez utóbbiak közül egyesekre abszolút ráillik a fenti leírás, a rajongókhoz/trollokhoz ezeknek szerintem nem sok köze van.
@CoolKoon: Igen, természetesen nem szabad átesni a ló túloldalára sem a jelöléseknél, meg kell találni az arany középutat. :)
Csoportokból pedig léteznek hasznosak és kevésbé azok is, ez biztos.
Személy szerint én általában tartom magam a "csak azt jelölöm be, akit tényleg ismerek" elvhez (kivéve amikor már nagyon ég a lábam alatt a talaj, és TÉNYLEG kell valami új munka), két okból is: egyrészt mégis miért jelölgetnék be vadidegeneket (pláne hogy ez kicsit seggnyalós tempónak tűnik)? Másodszor pedig az ismerőseimet/(volt) kollegáimat sokszor ismerem eléggé ahhoz, hogy meg tudjam állapítani, hogy az adott készségekhez (pl. Windows, Linux, programnyelvek stb.) tényleg értenek-e, vagy sem.
A csoportok egyébként borzasztóan időrablók tudnak lenni.
@para_noir: A cikk nem fordított, de természetesen én is angol nyelvű oldalakról tájékozódom. Az "elköteleződés" egy létező kifejezés a közösségi média magyar szaknyelvében. Én eddig ezt olvastam és használtam máshol is. Szerinted milyen kifejezés helyénvalóbb?
@FF: Igen, erre remek program például az AdBlock.
Azonban nem mindig célravezető az összes reklám letiltása, hiszen a fenti módszerrel tényleg azok jelenhetnek meg, amik érdekelhetnek.
@azzer: A vizsgálat alapján, ha egy céges oldal megoszt Facebookon egy instagramos képet, akkor azt több oldalrajongó fogja látni, többen kattintanak a képre és többen lájkolják, osztják meg, szólnak hozzá.
Közösségi média A-tól Z-ig
Közösségi iránytű
Utolsó kommentek:
apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.03.16. 15:02:19
És ugye jól látom, hogy aktív linket csak fizetett hirdetésbe lehet beletenni?
Bejegyzés: Tippek, hogyan gyűjts valódi követőket Instagramon
Balassa Lilla 2017.03.16. 13:28:34
Bejegyzés: Tippek, hogyan gyűjts valódi követőket Instagramon
apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.03.16. 12:32:03
Bejegyzés: Tippek, hogyan gyűjts valódi követőket Instagramon
szaza 2017.03.15. 19:03:27
Én nem játszom a számok játékát... Én csak azt fogom mindig is követni akit tényleg akarok is. Ez sokaknál nem így van: ők csak a számokra utaznak. Minél több követő annál jobbnak érzik magukat a dopamine miatt.
Bejegyzés: Tippek, hogyan gyűjts valódi követőket Instagramon
Balassa Lilla 2017.03.15. 18:46:07
A téma különlegessége miatt szerintem a pl hashtagek, amik segítenek megtalálni a hasonló érdeklődésű felhasználókat.
Bejegyzés: Tippek, hogyan gyűjts valódi követőket Instagramon
szaza 2017.03.15. 18:30:48
Én miután posztolok egy képet utána kapok 5-10-15 követőt és egy két nap után ugyanúgy vissza akadnak a követők.
Csinálok éppen egy tesztet és írom egy ideje az összes új követőmet. Amint lemegy a szám egyből átfutok a listán és egyből kiderül ki az aki unfollowed. (ha vissza követem, ha nem, ugyanúgy ők ugyanúgy kilepnek a követők csoportjából)
Azokat egyből blokkolom is. Érdekes, hogy mióta figyelem ezt azóta már szinte előre tudom ki az aki követő marad majd a képeim tartalma miatt és ki az aki kilép majd egy pár nap után.
Az instagramom az zalansz és ha megnézed akkor láthatod hogy eléggé specializálódott képek.
Bejegyzés: Tippek, hogyan gyűjts valódi követőket Instagramon
Balassa Lilla 2017.01.11. 16:56:18
Kedves apuska!
Ha gondolod, szívesen megnézem az oldaladat és adok egy-két tippet, ha tudok. :)
Kérlek, küldd el a részleteket a következő címre: lilla.balassa@gmail.com
Bejegyzés: Hogy néz ki egy profi Facebook-bejegyzés?
apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.01.10. 10:02:25
Bejegyzés: Miért kéne Instagram fiókot létrehoznod a cégednek?
apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.01.10. 09:40:05
Bejegyzés: Hogy néz ki egy profi Facebook-bejegyzés?
Szelid sunmalac 2016.09.12. 13:36:03
Bejegyzés: Hogyan veszítsünk el egy rajongót 10 nap alatt?
Balassa Lilla 2016.04.30. 11:37:25
Köszi az építő jellegű kritikát! :)
Bejegyzés: Ezekkel a rajongókkal nem biztos, hogy jól jársz…
CoolKoon 2016.04.30. 11:17:51
Bejegyzés: Ezekkel a rajongókkal nem biztos, hogy jól jársz…
Balassa Lilla 2016.04.30. 11:07:53
Bejegyzés: Ezekkel a rajongókkal nem biztos, hogy jól jársz…
CoolKoon 2016.04.30. 10:09:01
Bejegyzés: Ezekkel a rajongókkal nem biztos, hogy jól jársz…
Balassa Lilla 2016.02.26. 14:13:38
Csoportokból pedig léteznek hasznosak és kevésbé azok is, ez biztos.
Bejegyzés: Hogyan használjuk ki magánszemélyként a LinkedIn adta lehetőségeket?
CoolKoon 2016.02.26. 14:04:03
A csoportok egyébként borzasztóan időrablók tudnak lenni.
Bejegyzés: Hogyan használjuk ki magánszemélyként a LinkedIn adta lehetőségeket?
Balassa Lilla 2016.02.22. 18:27:02
Bejegyzés: Facebook trükkök, amik megkönnyíthetik a dolgod
para_noir 2016.02.22. 14:35:15
Bejegyzés: Facebook trükkök, amik megkönnyíthetik a dolgod
Balassa Lilla 2016.02.22. 08:21:30
Azonban nem mindig célravezető az összes reklám letiltása, hiszen a fenti módszerrel tényleg azok jelenhetnek meg, amik érdekelhetnek.
Bejegyzés: Facebook trükkök, amik megkönnyíthetik a dolgod
Balassa Lilla 2016.02.22. 08:18:45
Bejegyzés: Facebook trükkök, amik megkönnyíthetik a dolgod